Už máme za sebou 11 HR snídaní a nasbírali jsme určitý objem dat z registračního procesu, o návštěnících a ze zpětné vazby...
Už máme za sebou 11 HR snídaní a nasbírali jsme určitý objem dat z registračního procesu, o návštěnících a ze zpětné vazby.
Když už se věnujeme tomu reportingu, tak jsme dostali nápad, že bychom ty údaje mohli vyhodnotit a podělit se s vámi o výsledky. Nakonec to jsou částečně i údaje od vás 🙂
Data zadáváme do jednotného excelu a zpracovali jsme je v systému Tableau.
A tady to máme:
Určitě je zajímavé zjistit, kolik nám chodí účastníků na jednotlivé akce. Je vidět, že v čase nám počet návštěvníků roste. Na první snídani nám dorazilo pouze 7 hostů, ale od té doby jsme to vytáhli na počet mezi 20-30 návštěvníky, což je velmi zdravá skupina. Zde se chceme i do budoucna držet.
Trochu nás trápí množství zrušených registrací. Protože akce jsou zdarma, zapsaní účastníci zkrátka někdy nedorazí. Ztráta okolo 25% je u obdobných událostí běžná (vidíte, děláme i benchmarking 🙂 a proto s ní i počítáme při objednávce občerstvení a uspořádání prostoru.
Výraznou výjimkou byla 2. snídaně, kdy nám dorazilo všech 17 zapsaných návštěvníků.
U akce 23.9. – 8. snídaně se zaměřením na výběr HRIS jsme však zaznamenali rekordní počet registrací (super!), ale i rekordní množství zrušených účastí (ajaj!). Spíše než absolutní číslo je pro nás důležitý poměrový ukazatel. A v tomto případě to bylo celých 47%. To nás bolelo a proto jsme hledali důvody a případná opatření. V dlouhodobém průměru se pohybujeme okolo 28% a to nám přijde v pořádku.
Zpětnou vazbu je fajn i nějak kvantifikovat. Proto používáme stupnici podobně jako při hodnocení výkonu zaměstnanců.
V průměru mírně překračujeme očekávání a plníme cíle (3,27). To je dobrá zpráva. Vedle toho ale řešíme každou individuální zpětnou vazbu, která nám přiděluje horší nebo výrazně lepší hodnocení. A tam jdeme do hloubky.
A protože máme docela dost textů ze zpětné vazby účastníků snídaní, prohnali jsme je frekvenční analýzou. Jednoduše jsme spočítali četnost výskytů konkrétních slov a slovních spojení – na to existují různé aplikace. Máme několik trigramů (trojic slov – např. „prostor pro diskuzi“ či „jak pracovat s“) a bigramů (dvojic slov – např. „motivace zaměstnanců“).
Výsledek můžete vidět v tzv. word cloudu níže. Čtenáři poskytne rychlý vizuální náhled na to, jak účastníci vnímají snídani.
Analýzu textů by bylo možné udělat ještě dokonalejší s očištěním slovníku na kořeny slov. Ale to si necháme až na jindy, pro účely tohoto rozboru to stačí :)). Už víme, co jsou naše silné stránky, na čem můžeme stavět a co naopak je třeba je ještě třeba vylepšit. Tato slova zkrátka charakterizují naše akce.