Zpět seznam článků

Kvalita dat v HR

Autor: Marek Premus Vydáno: 21.dubna 2016

Ve většině organizací používají pracovníci aplikaci MS Excel. Výjimkou není ani oddělení lidských zdrojů, kde se často zpracovávají data o tom největším bohatství, co organizace má. Personalista/ka může strávit tvorbou reportů hodiny svého času. Existuje způsob, jak mu/jí práci ulehčit bez velké finanční investice do moderního analytického nástroje? Věřím, že ano.

Při projektech optimalizace nebo nastavení HR Reportingu v první fázi zkoumáme kde, jak a proč naši klienti zaznamenávají, udržují a vyhodnocují svá data o lidských zdrojích. Organizace většinou primárně používají svůj personální systém (HRIS), kde mají databázi se základními informacemi o svých zaměstnancích a dále data týkající se docházky a odměňování. Co ale ostatní velice důležitá data týkající se vzdělávání, náboru nebo některých benefitů? Jsou skoro z devadesáti procent v Excelu!

 

 

Další velice zajímavý fakt je, že organizace  často data ze svých personálních systémů exportují do aplikace, která jim umožní lepší analýzu než dost často zastaralý, případně nestabilní HRIS – tou aplikací je znovu EXCEL. Výsledkem toho je, že Excel byl, je a pravděpodobně ještě nějaký čas bude hrát hlavní úlohu v životě personalisty, který musí vytvářet reporty. Naší snahou je ulehčit takovým lidem co nejvíce jejich práci a zanést do tohoto procesu i trochu zábavy. Jako nejvíce problematické spatřujeme při jejich práci následující oblasti:

  1. Kontrola a případná oprava dat
  2. Vytváření reportů
  3. Nulová zpětná vazba
  4. Málo času

Jak se o to snažíme? Vytváříme přednastavené excelové soubory, které tyto problémy mohou pomoci řešit. V první řadě zajistíme kontrolu dat již při jejich zadávání. Na tato “čistá” data poté napojíme základní reporty, které se vytvářejí automaticky. Tím ušetříme spoustu času. Představte si, že jen otevřete soubor a vaše práce, která dříve zabrala například celý den, je již hotová. Nyní můžete zbývající čas věnovat hlubší analýze a předat nadřízenému něco, co mu opravdu usnadní rozhodovací proces. Vsadíme se, že poté budete dostávat i lepší zpětnou vazbu! Ptáte se, jak takový soubor může vypadat? V oblasti náboru třeba takto.

A jaké jsou vaše problémy, které v rámci analýzy dat musíte řešit?

Těšíme se na vaše komentáře.

Tým Talterra & Marek

Chcete podobný článek? Jak být v HR nejlepší a školení